Sivusto huollossa
Pahoittelen mahdollisia häiriöitä ja keskeneräistä ulkonäköä.
Heinäkuussa kirjoitin blogiini ja julkaisin somessa katujen pientareiden leikkaamisen vähentämisestä. Kyseiset julkaisut on sittemmin saaneet muutamia tuhansia katsojia, ja poikkeuksellisen paljon reaktioita. Erityisen negatiivisia reaktioita ei ole kantautunut korviini, joskin muutama koiranulkoiluttaja ilmaisi että punkkien takia kävelyteiden lähellä olisi hyvä olla myös lyhyeksi leikattuja nurmikohtia. Julkaisu poiki myöskin kolumnipyynnön Myyr York Timesiin. Kirjoitin, ja se…
Kuvaparin vasen puoli on Vantaan Seutulasta, Riipiläntien varrelta. Auto- ja pyörätien reunat kasvavat mm. päivänkakkaraa, apiloita, kelloja, erilaisia puna- ja keltakukkaisia kasveja. Tulee viihtyisä vaikutelma, ja kasvusto on elinympäristö monenlaisille hyönteisille. Muutama kilometri etelään, kuvaparin oikea puoli Vantaankoskentieltä samanlaiselta pyörätien reunalta edustaa urbaanilla alueella niin yleistä kasvuston täydellistä leikkaamista. Miksi oikea puoli on niin paljon…
Myyrmäen kulttuuri- ja asukaspalvelujen tilakysymyksiin kohdistuu suuria muutospaineita lähivuosina. Näillä palveluilla ja tiloilla tarkoitan mm. kirjastoa taidemuseo Artsia monitoimitila Arkkia (iltaisin nuorisotilana ja päivisin eri-ikäisten toimintatilana) asukastiloja ja aikuisopiston toimintoja Myyringissä Vantaan Musiikkiopistoa Myyräncoloa Mistä tilahaasteet johtuvat? Keskeisin muutoksen tuoja on Myyrmäen purkava täydennysrakentaminen, ja toisaalta myös kasvava asukasmäärä ja sitä kautta kasvava palvelutarve. Julkisuudessa…
Kirjoitin muutama viikko sitten artikkelin pääkaupunkiseudun pikaraitioteistä ja Vantaan ratikasta. Saamistani kommenteista suurin osa koski Länsi-Vantaata, jota en juurikaan käsitellyt, koska tänne tulevat raiteet eivät ole vielä ajankohtaisimpien hankkeiden joukossa. Mutta ehkä pitäisi olla, ja käsitellään tätä aihetta nyt. Lyhyt kertaus laajemmasta kuvasta: Pikaraitioteitä on jo tulossa ympäri pääkaupunkiseutua. Niiden tekeminen ei ole itsetarkoitus, vaan…